ECU Talk Pocket PC Edition
Abgastemperatur ist unbrauchbar - sie nur zeigt überhaupt 4.98V an (mich denke sein einen Schalter, IE, das er 0V zeigen konnte, wenn ur Austrittstemperatur zu hoch ist). es ist nicht eine TemperaturMadMax wrote: sorry wenn ich mal wieder rein nerve, micha könntest du mal auf deutsch kurz erklären was an der neuen version jetzt geändert ist!?
wär super weil bei eurem gespräch steig ich nicht mehr ganz durch.
was mich noch intressiert, auf dem bild ist ein kasten "EGT" angekreuzt, was ist das? kann ja keine abgastemp sein...
look: http://www.ecutalk.com/images/ecutalk_v ... ensors.jpg
yes this is good. the first suggestion is easier as i dont need to make new controls for displaying (eg can still use gauge), and u only need to display the gauges u want, but log the rest (and u will have choosen necessary sensors for the calculation of others - eg RPM, speed can be chosen/logged but not display, and trip fuel economy can be displayed. good ideaMichaS14a wrote:You make 2 different modes when selecting the sensors: One click in the checkbutton (e.g. RPM) makes a hook (as shown in your posted picture). This means that this sensor is logged in the log-file AND shown on the gauge-screen. If you click a second time in the checkbutton, the button will become gray. This means that the sensor is loggeg in the log-file but NOT shown on the gauge-screen. A third click disables logging and showing of the selected sensor. So you have three different choices:
1. The sensor is not shown on the gauge-screen and also not logged to the log-file (Checkbutton empty).
2. The sensor is not shown on the gauge-screen but will logged to the log-file for later analysis (Checkbutton gray).
3. The sensor IS shown in the gauge-screen AND will be logged to the log-file (Checkbutton with hook).
Is this a good suggestion?
Another possibility is that you use the space under the gauges on the gauge screen and give the fuel economy values out as normal text, e.g. "Fuel consumption (l/h): 23,1" or so. I think its a little bit tricky to get the right "zoom" for the used font. To little and you are not able to read the values and too big means that there is space on the display wasted.
hard bit will be making the checkbox work in 3 states (as it natively supports only two) but this will be easier than making text readout.
- MichaS14a
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Oh, this is the problem I have from the first version till now: Sometimes a sensor is not found at the start of EcuTalk. I must close EcuTalk and load it again, then EcuTalk finds all sensors. Maybe it's a problem of the discovery process, maybe a problem of my ecu. I don't know.
Is the duty cycle a value directly from the ecu or a calculated value? I think 3% is a little bit high when the engine is idling. When duty cycle is calculated can you print the formular?
Is the duty cycle a value directly from the ecu or a calculated value? I think 3% is a little bit high when the engine is idling. When duty cycle is calculated can you print the formular?
98'er S14a, mit ein paar Modifikationen
0-3% on idle is normal
rev period = 60 / rpm (inverse of rev per second (rpm/60) -> seconds per rev)
injector period = injector pulsewidth / 1000 (injector pulse in seconds)
duty cycle % = (injector period/rev period) * 100
or
= ((inj pw/1000) / (60 / rpm)) * 100
= (inj pw * rpm) / 600
u could do the calculation on ur logs in excel and u should get same result.
rev period = 60 / rpm (inverse of rev per second (rpm/60) -> seconds per rev)
injector period = injector pulsewidth / 1000 (injector pulse in seconds)
duty cycle % = (injector period/rev period) * 100
or
= ((inj pw/1000) / (60 / rpm)) * 100
= (inj pw * rpm) / 600
u could do the calculation on ur logs in excel and u should get same result.
super, vielen dank micha.
ist ja echt genial, wird zeit das ich endlich nen alten MDA her bekomm.
das mit der verbrauchsanzeige wäre das i-tüpfelchen :ja:
siehts echt super bei dir aus und vorallem auch bedienerfreundlich nur die volle anzeigen anzahl ist natürlich etwas viel, denke sechs sind noch gut zum ablesen und man kann ja immer wechseln jenachdem was gerade von intresse ist :ja:
was mir eben auffällt,hat der s14 nicht nur ein regelbereich von +-4grad bei der zündung?
ist ja echt genial, wird zeit das ich endlich nen alten MDA her bekomm.
das mit der verbrauchsanzeige wäre das i-tüpfelchen :ja:
siehts echt super bei dir aus und vorallem auch bedienerfreundlich nur die volle anzeigen anzahl ist natürlich etwas viel, denke sechs sind noch gut zum ablesen und man kann ja immer wechseln jenachdem was gerade von intresse ist :ja:
was mir eben auffällt,hat der s14 nicht nur ein regelbereich von +-4grad bei der zündung?
- wallerio
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wie meinst des mit +-4 grad
edit mit aac is doch bestimmt iacv(idle air control valve) gemeint, wenn ja solltest mal grundeinstellung vornehmen.
normal bei der temp sind ca 25grad zündung und der drosselpoti sollte min 0,44 anzeigen. das iacv bei ca 25%
edit edit:
newkleeker thats awesome work youve done.
edit mit aac is doch bestimmt iacv(idle air control valve) gemeint, wenn ja solltest mal grundeinstellung vornehmen.
normal bei der temp sind ca 25grad zündung und der drosselpoti sollte min 0,44 anzeigen. das iacv bei ca 25%
edit edit:
newkleeker thats awesome work youve done.
Last edited by wallerio on 18.10.2006, 18:04, edited 1 time in total.